روزهای پر التهاب انتخاب رشته

کتاب های کمک آموزشی

باید به این نکته اشاره کنیم که با توجه به تفاوت‌های دانش‌آموزان، کتاب‌های درسی مشترک نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای جامعه دانش‌آموزی کشور باشند. از سوی دیگر ساعات درسی محدود است و شاید معلم نتواند در آن وقت کوتاه همه آنچه را که می‌خواهد، توضیح دهد.

با این حال نباید به هیچ وجه استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی را برای دانش‌آموزان اجباری کرد. از سوی دیگر باید در مولفان، ناشران و هم مصرف‌کنندگان کتاب‌های کمک‌آموزشی این حساسیت را به وجود آورد که از معیارهای تدوین شده وزارت آموزش و پرورش پیروی کنند تا شاهد آن باشیم که این کتاب‌ها در بهبود کیفیت یادگیری تاثیر مثبت داشته باشند نه آن که با تدریس رسمی مدارس در تعارض قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که:

کتب کمک درسی هیچگاه نباید جایگزین کتب اصلی شود بلکه باید مکمل آن باشد در صورتی که بارها دیده شده این کتب برای امتحان خوانده شده و کتاب درسی اصلی فراموش شده است!

خلاصه آنکه هیچ گاه نباید به کتب درسی تکیه کرد بلکه باید آن را مانند یک راهنما دانست و از آن استفاده کرد. مشاورین تحصیلی ما در مرکز مشاوره آماده ارائه مشاوره برای انتخاب بهترین کتب کمک آموزرشی هستند.

سنجش تحصیلی

4 دیدگاه دربارهٔ «کتاب های کمک آموزشی»

  1. ممنون از راهنماییتون.ولی مشکل اینجاس که هرموسسه ای کتابای خودشو معرفی میکنه من نمیدونم الان باید کدوموانتخاب کنم وقت زیادیم ندارم که همشوبخونم

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      اول از همه کتابهای درسی اصلی تون رو مطالعه کنید بعد از کمک درسی ها استفاده کنید
      از کتاب هایی استفاده کنید که نکته و تست دارن و تستاشون مربوط به آزمون های کنکوره نه تالیفی
      معمولا انتخاب کتاب کمک درسی سلیقه ای هست

  2. خیلی ممنون از راهنماییتون خیلی ممنون
    من یه مشکل دیگه هم دارم اینکه خیلی زوود از درس خوندن سرد میشم ونیاز دارم که کسی هدفمو بهم یاداوری کنه چه طوری میتونم از دلسردیم جلوگیری کنم؟ممنون

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      میتونید با یکی از دوستانتون در تماس باشید به طور هماهنگ برنامه بریزید و با هم پیش برید
      همیشه یادتون باشه یکسال سختی و درس خواندن ضمانت آیندتونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *